.

.

AKTUALIZOVAŤ NAJNOVŠIE ČLÁNKY

Zaplávajte si v týchto horúčavách, posilníte si imunitu aj srdce

  • PDF
6140
Like!

plavanie

Moja babička plávala do svojej deväťdesiatky, pravidelne každý deň a bola v neuveriteľnej forme.

.

.

Rovnako ako lekári a odborníci tvrdila, že je to skvelý šport pre telesnú kondíciu i psychickú pohodu.

Oboje mala babička na rozdávanie. Inšpirujte sa a vyrazte tiež k vode. Nič nerobenie a povalovanie na deke, ale tentoraz vymeňte za hodinu intenzívneho plávania. Prezradíme vám, prečo je zdravé.

1. Upokojuje srdce

Odborníci považujú pohyb vo vode za ideálnu prevenciu kardiovaskulárnych problémov. Trénuje totiž srdce a zároveň ho aj šetrí. Pri plávaní sme vo vodorovnej polohe, takže srdce nemusí pumpovať krv hore a vďaka námahe a pohybu ho posilňujeme. Je to ideálny šport pre všetkých, ktorým hrozí riziko kŕčových žíl a infarktu, ale aj pre pacientov s vysokým krvným tlakom.

2. Narovnáva chrbát

Voda nadľahčuje telo, zmierňuje bolesti chrbta a podporuje správne držanie tela. Počas plávania posilňujete a súčasne preťahujete svaly, aj tie okolo chrbtice, ktoré normálne odpočívajú. Naviac tieto svaly zaťažujete rovnomerne a nepreťažujete pri tom kĺby, chrbticu ani väzy.

3. Uvoľňuje

Plávanie tiež "trénuje" dýchacie svalstvo, ktoré pomáha prekonávať tlak vody. Pľúca tak zvyšujú svoj ​​objem aj výkonnosť. Lepšie dýchanie v kombinácii s príjemnou záťažou svalov pomáhajú uvoľniť nielen telo, ale aj psychiku. S vodou sa vám totiž z duše odplaví aspoň na nejakú dobu stres a úzkosť.

plavanie1

4. Posilňuje mozog

Podľa odborníkov zlepšuje pravidelné plávanie pamäť aj náladu a mierni depresie. Vedci z Washingtonovej univerzity dokonca zistili, že o 40 percent znižuje riziko stareckej demencie. A dobrá správa pre všetkých leňochov je, že sa pozitívne efekty plávania začnú prejavovať takmer okamžite aj u ľudí, ktorí presedeli polovicu života na stoličke či v kresle.

5. Zvyšuje imunitu ...

... Čím znižuje riziko, že chytíte chrípku, nádchu alebo angínu. Podľa austrálskych vedcov otužuje pravidelné plávanie deti tak, že ich o 63 percent menej trápia choroby dýchacích ciest, o 51 percent kožné choroby a o 44 percent zápal stredného ucha. Podobný efekt má plávania aj u dospelých.

Samé dobré veci, šport za milión, takže šup na pláž, alebo k vodnej nádrži.

.

.

ODPORÚČAME:

Grécke ostrovy: Tipy na najkrajšie pláže a najlepšie taverny

Stredoškolský telocvik v Keni, Chlapci skáču 1,80 metra vysoko!

Vedeli ste že protiklady sa nepriťahujú? Základom dobrého vzťahu je predsa podobnosť!

Hurá k moru, kam vlastne ísť, aby sme sa nenudili?

tags: zaplavajte si v tychto horucavach posilnite si imunitu aj srdce

Najčítanejšie Zaujímavosti

Zaujímavé stránky:

zahradnecentrum

ovocieazelenina