.

.

AKTUALIZOVAŤ NAJNOVŠIE ČLÁNKY

10 spôsobov ako si predlžiť život o 20 rokov

  • PDF
3227
Like!

pohyb

Ak si myslíte, že dlžka vášho života závisí na dedičnosti a génoch, máte čiastočnú pravdu. Genetika má určite veľký vplyv na dlhovekosť, ale tento proces môžete ovplyvniť viac ako si myslíte. Všetko závisí od vášho životného štýlu. Dobré návyky vám môžu pridať roky navyše.

.

.

1. Prechádzky na čerstvom vzduchu minimálne 30 minút denne vám pridajú 2,2 roka. Denné prechádzky sú veľmi dôležité na udržanie stabilnej hmotnosti a zníženie rizika kardiovaskulárnych ochorení a cukrovky. Záleží aj na rýchlosti vašej chôdze. Merajte si svoje výsledky krokomerom. Použitie krokomera viedlo u mnohých ľudí k častejším prechádzkam a zvýšeniu fyzickej aktivity. Samozrejme sa snažte vyhýbať hlavným ťahom, kade prechádza mnoho áut, tieto znečistujú ovzdušie a ničia vaše zdravie.

 

2. Vstante a hýbte sa ! Pohyb počas dňa okrem prechádzok vám pridá 5,6 roka. Akýkoľvek pohyb počas dňa je rovnako dôležitý. 100 minút pohybu denne vám prinesie veľké zdravotné výhody. Od rána vstante a aktívne sa hýbte, zapnite si rádio, tancujte alebo cvičte. Tv a pc je príčinou sedavého spôsobu života, počas reklám vstante a hýbte sa. Ľudia, ktorí vedú sedavý spôsob života majú vyššie riziko kardiovaskulárnych ochorení. Obmedzte používanie auta, auto už dávno nie je prestíž. V Holandsku mnohé rodiny nemajú autá, ak ho potrebujú požičajú si auto s verejných parkovísk. Zväčša používajú bicykle a tým zlepšujú svoje zdravie a majú čistejšie ovzdušie.

 

3. Chodte do postele o 15 minút skôr. Spánok vám pridá navyše 3 roky. Ak pôjdete spať aj o 15 minút skôr za mesiac získate 7,5 hodiny odpočinku viac. Spánok je dôležitý. Počas spánku sa telo regeneruje. Nedostatok spánku ma negatívny vplyv na zdravie.

 

4. Začnite so silovým tréningom, pridáte si 1,8 roku. Silový tréning buduje svaly, čo zlepšuje váš metabolizmus. Jedna štúdia dokonca dokázala, že po 6 mesiacoch silového tréningu dvakrát týždenne sa zmenili známky starnutia v bunkách /zdravé ženy a muži - priemerný vek 70 rokov/ . Ak chcete cvičiť odporúča sa cvičenie 2 krát týždenne po 20 minút.

 

5. Zdravé zuby, denná hygiena pridá 3-5 rokov. Nestačí si zuby čistiť len kefkou a pastou, treba používať aj zubnú niť. Početné štúdie preukázali, že periodontálne ochorenia a kardiovaskulárne ochorenia súvisia. Takže nezabudnite si vyčistiť aspoň raz denne aj medzi zubné priestory dentálnou niťou.

 

6. Jedzte zdravú výživu, to vám môže pridať až 14 rokov života. Potraviny majú veľký vplyv na gény, ktoré urýchľujú alebo spomaľujú proces starnutia. Ale ako vyzerá zdravá výživa ? Vzdajte s a "zlých" živočíšnych tukov a nahradte ich "dobrou" zeleninou. Jedzte aspoň 5 porcií ovocia a zeleniny denne. Keď budete jesť veľa druhov ovocia a zeleniny, získate tisíce rôznych živín do tela. Ľudia, ktorí pravidelne konzumujú rôznu zeleninu, znižujú riziko vzniku rakoviny pľúc o 23 percent. Ryby by ste mali jesť dvakrát týždenne. Tí ľudia čo jedia červené mäso, klobásy, údené a mliečne výrobky podstupujú vyššie riziko kardiovaskulárnych ochorení a úmrtí na rakovinu, než tí čo jedia málo mäsa. Jedzte obilniny s vysokým obsahom vlákniny a celozrné pečivo.

 

7. Sex len z jedným partnerom, vernosť vám pridá 8 rokov do života. Je veľmi dôležité udržiavať si dobré vzťahy s blízkymi ľudmi. Je to dobré pre vaše srdce a dušu. Ženy, ktoré žijú v zdravom monogamnom vzťahu sú oveľa zdravšie a vyzerajú mladšie, než tie ktoré sú nešťastné v manželstve alebo sú neverné.

 

8. Nepíšte sms správy počas jazdy, pridáte si 2 roky. Písanie sms za jazdy zvyšuje riziko vážnych nehôd až 6 krát.

 

9. Naučte sa vyrovnať so stresom a pridajte si 4 roky. Schopnosť vyrovnať sa so stresom je veľmi dôležitá pre vaše zdravie a dlhovekosť. Päťdesiat ročný muž, ktorý je v neustálom strese, môže mať zdravotné komplikácie ako 82 ročný človek. Ak ste stále nervózny, máte zvýšený krvný tlak, zvýšenú srdcovú frekvenciu a hladinu stresového hormónu kortizolu. Jednoduché cvičenie, ktoré pomáha zmierniť stres: chodte von a prechádzajte sa. Aj 15 minút svižnej chôdze, pomôže telu vytvoriť chemické látky pre pohodu, endorfíny. Predstavuje si pekné veci, ktoré vás upokojujú napríklad pokojné more.

 

10. Prestanťe fajčiť, pridáte si 6 až 12 rokov. Jeden z najhorších návykov je fajčenie, ak sa toho zbavíte, vaše zdravie sa zlepší takmer okamžite.

.

.

Najčítanejšie Zaujímavosti

Zaujímavé stránky:

zahradnecentrum

ovocieazelenina