.

.

AKTUALIZOVAŤ NAJNOVŠIE ČLÁNKY

Mrkva je plná vitamínov a má výborné účinky

  • PDF
10098
Like!

mrkva1

Kto by ju nepoznal? Mrkva je u nás bežne a často používaná zelenina.

.

.

Pridávame ju do polievok, šalátov, pijeme mrkvovú šťavu a mnohí si radi pochutnajú aj na surovej chrumkavej mrkvičke. Možno ju považujete len za chutnú zeleninu, no mrkva má aj nezanedbateľné liečivé účinky.

Čo v nej nájdeme?

Mrkva obsahuje mnohé dôležité látky a vitamíny. Za zmienku určite stoja vitamíny skupiny B, vitamín C a provitamín A (karotén), železo, draslík, sodík i vápnik. Tieto a ďalšie dôležité zložky mrkvy môžu pre naše zdravie urobiť viac, než si myslíme.

Vďaka mrkve ostrý zrak

Mnohí z nás si pamätajú, ako nám naše mamy či staré mamy núkali mrkvu s tvrdením, že z nej budeme mať lepší zrak. Mrkva skutočne prospieva nášmu zraku - zlepšuje ostrosť videnia a schopnosť videnia za šera. Táto chutná zelenina oranžovej farby však neprospeje len očiam, ale má aj ďalšie pozitívne účinky. Vitamín C spolu s inými látkami obsiahnutými v mrkve posilňuje obranyschopnosť organizmu a robí nás odolnejšími voči rôznym ochoreniam. Vďaka mrkvičke budete tiež menej náchylní na srdcovo cievne ochorenia a upravíte si hladinu cholesterolu. Mrkva pomáha aj regulovať hladinu cukru v krvi a prospieva tráveniu.

Betakarotén, ktorý v mrkve taktiež nájdeme, pôsobí ako omladzovač, teda spomaľuje starnutie pokožky a organizmu celkovo. Ak zaradíte mrkvu do svojho jedálnička, odvďačia sa vám aj vaše vlasy a nechty - budú pevnejšie a zlepší sa ich vzhľad. Aj pokiaľ trpíte akné, môžete vyskúšať ako liek mrkvu. Je bez vedľajších účinkov a prospeje nielen vašej pokožke ale celému organizmu.

Podľa niekoľkých výskumov môže konzumácia mrkvy a pitie surovej mrkvovej šťavy chrániť pred rozvojom rakoviny, alebo zastaviť jej priebeh. Samozrejme, v tomto ohľade bude potrebné ešte veľa skúmať, no výsledky sú nádejné. Mrkva je tiež dobrý liekom pre ľudí trpiacich anémiou. Vďaka vysokému obsahu železa, vitamínu C a ďalších vitamínov je vhodným doplnkom stravy pri liečbe chudokrvnosti.

mrkva-a-jej-ucinky

Ako a koľko mrkvy konzumovať

Ak si chcete na sebe vyskúšať pozitívne účinky mrkvy, mali by ste denne zjesť jednu až dve surové mrkvy, alebo vypiť pohár čerstvej mrkvovej šťavy. Mrkvu si môžete pokojne pridať aj do zeleninových či ovocných šalátov, alebo si ju pokrájajte na kolieska a chrumkajte večer namiesto zemiakových lupienkov či iných nezdravých pochúťok

Mrkvová šťava má výraznú vôňu i chuť, je príjemne sladkastá a doslova láka svojou krásnou oranžovovu farbou. Ak vám však až tak veľmi nechutí, skúste ju skombinovať so šťavou z jabĺk, pomarančov alebo hrušiek. Prípadne si vytvorte vlastnú kombináciu podľa svojho vkusu. Konzumáciou mrkvy nič nepokazíte a svojmu zdraviu ulahodíte, preto sa iste oplatí zaradiť túto zeleninku do svojho každodenného jedálnička.

Odporúčame recepty: Mrkvová krémová polievka s kyslou smotanou

Kuracie mäso s pečenou mrkvou

tags: mrkva a jej ucinky mrkvova polievka pecena mrkva

.

.

Najčítanejšie Zaujímavosti

Zaujímavý Magazín

gobtube.com