.

.

AKTUALIZOVAŤ NAJNOVŠIE ČLÁNKY

Trápia vás kŕče? Pite pravidelne

  • PDF
4906
Like!

krc v nohe

Kŕč je náhle, vôľou viacmenej neovplyvniteľné stiahnutie svalu. Nie vždy sa dá s určitosťou zistiť, prečo k nemu došlo.

.

.

Existujú však faktory, ktoré prispievajú k ich vzniku. Ako sa im máme brániť? Jednak je to preťaženie svalov, dehydratácia alebo nevyrovnané hladiny krvných minerálov. Častejšie sa vyskytujú v tehotenstve , pri ochorení obličiek, štítnej žľazy, pri kŕčových žilách, syndrómu nepokojných nôh a pri roztrúsenej skleróze.

Kŕče počas spánku

Nočné kŕče v spánku sú častejšie u starších ľudí. Presnú príčinu však odborníci nepoznajú. Účinnou prevenciou môže byť príjem horčíka. Veľmi sa osvedčuje strečing, teda naťahovacie cviky zamerané na svaly dolných končatín. Keď už kŕč vznikne, možno ju často odstrániť opatrným natiahnutím postihnutého svalu a zotrvaním v natiahnutej polohe po dobu niekoľkých minút. Po odznení, pôsobí často blahodárne striedavá teplá až horúca a studená sprcha na postihnutý sval. Príčinou svalových kŕčov môže byť aj nadmerné kolísanie hladiny krvného cukru a inzulínu.

Čo teda robiť, aby vás bolestivé kŕče pri športe netrápili? Svaly nepreťažujte a dodržujte pitný režim. Pri vytrvalostnom športe je nutné dopĺňať tekutiny do 800 ml za hodinu. Nápoj prijímaný pri fyzickej záťaži, by mal obsahovať hroznový cukor, kuchynskú soľ ako zdroj sodíka a draslíka, ktorý je napríklad v šťave z grapefruitu. Horčík, ktorý sa všeobecne na kŕče odporúča, je dobré doplniť až po skončení športovej záťaže, najlepšie vo forme minerálky, pretože magnézium má sedatívne účinky a mohlo by športový výkon negatívne ovplyvniť.

.

.

Najčítanejšie Zaujímavosti

Zaujímavý Magazín

gobtube.com